Vanliga frågor och svar
Vad är Nagelexperten?
Nagelexperten är en webbshop som erbjuder allt inom naglar och nagelförlängning. Vi strävar efter att erbjuda ett stort utbud av produkter, färger och tillbehör som inte bara håller hög kvalitet, utan också ser snygga ut i hyllan. Vi erbjuder också information om nagelvård, nagelförlängning samt steg för steg guider och tutorials för applicering.
Vilka produkter erbjuder Nagelexperten?
Nagelexperten erbjuder ett brett utbud av produkter för nagelvård och nagelförlängning, inklusive akrylpulver, monomer, gelé, polygel, nageloljor, nagelförstärkare, nagellack / gellack, UV-lampor, el-filar, nagelverktyg och mycket mer.
Hur fungerar beställning av produkter på Nagelexperten?
Beställning av produkter på Nagelexperten är enkel. Du väljer bara den produkt du vill ha, lägger till den i din varukorg och går till kassan. Därefter väljer du betalningsmetod och fyller i din leveransadress. Vi skickar sedan produkterna till dig så snabbt vi kan!
Vilka betalningsmetoder accepterar Nagelexperten?
Vi accepterar betalning med kreditkort och Klarna.
Hur lång tid tar det innan min beställning levereras?
Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden varierar beroende på din plats och vart våra produkter skickas från, men vanligtvis tar det mellan 2-5 arbetsdagar för leverans.
Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?
Vanligtvis så levereras ditt paket inom 2-5 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. Vid högt tryck på vårt lager, vid högsäsong eller förseningar hos transportföretagen så kan det dröja lite extra.
Om du inte fått ditt paket efter 7 arbetsdagar så kan du höra av dig till oss så kikar vi på ditt ärende.
Vår vision är att erbjuda trygg och snabb frakt till våra kunder.
Kan jag returnera en produkt om jag inte är nöjd?
Ja, om du inte är nöjd med en produkt du har köpt från oss kan du returnera den inom 14 dagar efter leverans för att få en återbetalning eller utbyte.
Observera att du som kund står för returfrakt samt hantering på 100kr och att förpackningen ej får vara bruten.
Vi kan ej erbjuda returer på varor som vi av hygieniska skäl ej kan garantera att kvalitetsavvikelse skett efter leverans, detta för både oss och våra kunders säkerhet.
Av miljöskäl så skickar vi inte med retursedel i ditt paket. Kontakta oss så hjälper vi dig med returen.
Kontakt: info@nagelexperten.se
Jag fick en trasig vara, vad gör jag?
Vi granskar alla varor ordentligt innan dom skickas från vårt lager. Skulle du ändå få en trasig vara så ber vi dig vänligen kontakta oss på info@nagelexperten.se så hjälper vi dig med en reklamation. Läs även vår policy för reklamation.
Bifoga ditt namn, kontaktuppgifter, ordernummer, beskrivning och bilder/videos av skadan. Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet uppdagats.
Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Min produkt fungerar inte som den ska
1. Maila info@nagelexperten.se och beskriv felet samt hur produkten använts/förberetts.
2. Video ska skickas till info@nagelexperten.se alternativt till nagelexpertens instagram där felet uppvisas.
3. Förpacka produkten noggrant för att undvika skador under transporten.
4. Nagelexperten kommer skicka dig en returadress dit paketet ska skickas.
5. Vänligen skicka tillbaka produkten till ovan given adress.
6. Våra experter kommer att undersöka produkten för att avgöra om den är defekt eller inte.
Vid de fall produkten visar sig vara defekt skickas en ny produkt ut och frakten för din retur återbetalas till det bankkonto du betalat med vid ditt köp.
Vid de fall produkten ej visar sig vara defekt tar vi ut en serviceavgift 100kr och returfrakt om 100kr.
Har Nagelexperten någon kundtjänst?
Ja, vi har en kundtjänst som är tillgänglig för att hjälpa dig med eventuella frågor eller problem du kan ha. Du kan nå oss via e-post på info@nagelexperten.se
Observera att vi just nu har ett högt tryck i vår kundtjänst och att det därför kan ta lite extra tid innan vi återkommer. Vi gör vårt bästa för att i tur och ordning ge dig återkoppling så snart som möjligt.
Erbjuder Nagelexperten internationell frakt?
Nej, för närvarande erbjuder vi endast frakt inom Sverige. Vår vision är att även kunna erbjuda frakt utanför Sverige inom snar framtid.
Har Nagelexperten någon fysisk butik?
Nej, Nagelexperten är en ren onlinebutik och har ingen fysisk butik.
Kan jag använda nagelprodukter från andra märken tillsammans med era?
Om man blandar olika märken kan det finnas risk för att produkterna inte är kompatibla med varandra, vilket kan leda till dålig vidhäftning, sprickor eller andra problem med naglarna. Dessutom så kan andra märken ha ingredienser i sina nagelprodukter som vara allergiframkallande. Vi har tagit fram produkter som fungerar optimalt ihop med varandra och skall därför inte användas på annat sätt än i enlighet med våra föreskrifter, detta för att vi ska kunna garantera dig som kund säker och hållbar användning av våra produkter.
Gör alltid en ordentlig research på innehållet i produkterna för att säkerställa att dom inte innehåller skadliga kemikalier och att ingredienserna är godkända inom EU.
Observera! Vid användning av produkter från andra varumärken ihop med våra så gäller ej vår reklamationsgaranti. Detta gäller både kosmetiska och elektriska produkter.
Vart finns Nagelexperten?
Vårt lager ligger i Katrineholm och vårt huvudkontor i Malmö.
Observera att det inte går att handla på plats hos oss!
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid så skickas det i retur till oss. Vi debiterar dig därefter en avgift på 349 SEK.
Du ansvarar själv för att din angivna adress är korrekt när du lägger din beställning.
Säljer Nagelexperten till både företag och privatpersoner?
Vi verkar som grossist inom naglar för både nagelsalonger och privatpersoner.