Refund policy

 

Reklamation
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via vårt kontaktformulär, e-post (info@nagelexperten.se) inom skälig tid. För mer information se nedan. Reklamationen måste göras via vårt kontaktformulär eller e-post, vi tar ej emot reklamationer via våra sociala medier plattformar. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 1 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. Om varan har ett fabrikationsfel repareras varan alternativt byts den ut mot likvärdig produkt. Om produkten efter undersökning inte är defekt från ursprung/defekt på grund av åverkan/slitage tar vi ut en undersöknings/serviceavgift om 499kr samt returfrakt om 149kr.

Vid reklamation: Bifoga ditt namn, kontaktuppgifter, ordernummer, beskrivning och bilder/videos av den skadade produkten och emballaget till info@nagelexperten.se. Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet uppdagats.

Vid det fall produkten inte uppfyller sin funktion:
1. Maila info@nagelexperten.se och beskriv felet samt hur produkten använts/förberetts.
2. Video ska skickas till info@nagelexperten.se alternativt till nagelexpertens instagram där felet uppvisas. 
3. Förpacka produkten noggrant för att undvika skador under transporten.
4. Nagelexperten kommer skicka dig en retursedel.
5. Skriv ut retursedeln och klistra fast det synligt på paketet.
6. Skicka tillbaka paketet hos närmsta ombud.
7. Våra experter kommer att undersöka produkten för att avgöra om den är defekt eller inte.

Vid de fall produkten visar sig vara defekt från ursprung skickas en ny produkt till dig alternativt har vi rätt att reparera varan.
Vid de fall produkten ej visar sig vara defekt från ursprung tar vi ut en serviceavgift om 499:- och returfrakt om 149:-.

Saknad vara i leveransen
Vårt lager skannar varje enskild produkt med streckkod både vid plock och pack, vilket gör att vi kan spåra ifall en vara kommit med i paketet. Hittar du inte varan så ligger produkten med stor sannolikhet hårt invirad i det bruna papperet i kartongen. 

Vid saknad vara:
1. Kolla alltid att paketet inte är skadat vid leverans. Om paketet är skadat så ska reklamation göras direkt på plats till ombudet. Ta alltid bild på det skadade paketet.
2. När du öppnar ditt paket, kolla direkt så alla varor finns med som du beställt.
3. Om du inte hittar varan i paketet, vira upp allt det bruna papperet i kartongen och kolla ordentligt.
4. Om du fortfarande inte hittar varan, följ dessa steg:
- Ta bild på paketet och innehållet (även packmaterialet). Gärna video om möjligt.
- Skicka ett mail med ditt ordernummer, kontaktuppgifter och beskrivning av vad som fattas till info@nagelexperten.se. (Observera att vi inte tar emot dessa ärenden via våra sociala medier)
- Vårt lager kommer undersöka om varan skannats in med sin streckkod.
- Vi kommer därefter kontakta dig, vanligtvis inom 48 timmar. (Vid högt tryck i vår kundtjänst kan det dock vara något längre svarstid).

Undantag från ångerrätt
Produkten måste vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Kosmetiska produkter, bits, sandpappersfilar m.m återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Ångerrätten gäller ej på slutrea-artiklar. Vid godkänd hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 arbetsdagar.
Kosmetiska produkter klassas som hygienvaror, du har därför inte ångerrätt på hygienvaror som du öppnat och därmed brutit förseglingen.

Ångerrätt
Vid köp av produkter på nagelexperten.se har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Du måste kontakta oss före du skickar paketet för retur.

Om dina produkter kommer i ett kit så behöver alla produkter i kitet skickas tillbaka i samband med nyttjande av ångerrätten. Det är ej möjligt att skicka tillbaka enstaka produkter från ett kit.

Vid retur betalar du själv returkostnaden om 120kr som vi drar av vid återbetalningen. 

Vill du ha ett standardformulär för utövande av ångerrätten finns det att ta del av på konsumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se
Returhanteringen tar ca 1-3 veckor. Tänk på att spara kvittot på din retur och skicka spårbart så att vi kan ersätta dig för returen även i de fall paketet försvinner under leveransen.

Rabatter

Rabattkoder gäller aldrig vid köp av presentkort eller på redan nedsatta varor. Om rabatten ändå varit möjlig att lägga till på dessa varor så har vi rätt att avbryta köpet.

Presentkort

Rabatter kan ej användas på våra presentkort.